do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
do koszyka |
KURS JĘZYKA C++ PODSTAWY
00. Informacje ogólne - wstęp 01. Praca z konsolą - początki - cout 02. Zmienne (int, float, double) 03. Konsola cd. - cin 04. Zmienne tekstowe - (char, string) 05. Operatory 06. Instrukcje warunkowe (if - else, switch - case) 07. Pętle (for, while) 08. Instrukcje warunkowe cd. 09. Break, Continue 10. Funkcje 11. Zakresy ważności 12. Tablice zmiennych 13. Mała powtórka :))) 14. Struct - struktury 15. String, Vector - wstęp do STL 16. Wskaźniki, referencje 16a. Wskaźnik do typów prostych 16b. Wskaźnik do funkcji 16c. Operatory new i delete 16d. Referencje 17. Pliki źródłowe i nagłówkowe Zadania powtórzeniowe 18. Class - klasy 19. Konstruktor , destruktor 20. Argumenty domyślne, przeciążanie (przeładowanie) funkcji i operatorów C++ FAQ: 01. Operacje na plikach, odczyt/zapis02. Nie działa mi polecenie gotoxy() co robić ? 03. Jaki podręcznik do nauki C++ ? ostatnia aktualizacja: 29.08.2005 ZADANIA POWTÓRZENIOWE - 2
Zadanie 1.
Napisz program który będzie przyjmował (cin) w pętli liczby całkowite (int) i na bieżąco podawał (wyświetlał): - ilość już wprowadzonych liczb - największą z wprowadzonych dotychczas liczb - najmniejszą z wprowadzonych dotychczas liczb program kończy przyjmowanie liczb w momencie wprowadzenia liczby 0. Przy pisaniu nie można korzystać z tablic. Zadanie 2. Napisz prosty kalkulator walut który przeliczy podaną w zł kwotę na: euro i dolary. Zadanie 3. Utwórz tablicę 26 elementową typu char. Następnie wypełnij ją literami alfabetu: A,B,C ... Z. Wyświetl zawartość tablicy na ekranie. Napisz funkcję która we wcześniej utworzonej tablicy (funkcja przyjmuje jako parametr wskaźnik do tablicy) wyszuka wszystkie samogłoski i zastąpi je znakiem "x"; Wyświetl zawartość zmodyfikowanej tablicy na ekranie. Zadanie 4. Utwórz tablicę elementów typu char i wypełnij ją tekstem (nie mniej niż 50 znaków). Napisz funkcję która będzie przyjmowała jako argument daną typu char oraz wskaźnik do wcześniej utworzonej tablicy. Zadaniem funkcji jest wyszukanie pierwszego wystąpienia podanego znaku w zadanej tablicy i zwrócenie (int) pozycji na której ów znak wystąpił, jeśli podany znak nie wystąpił funkcja ma zwracać liczbę -1. |
|